UWAGA BADACZY

Gdy część badaczy kierowała nadal swą uwagę na problemy bio­logicznego pochodzenia gatunku homo i czyn­niki początkowej fazy jego ewolucji, inni zwra­cali się raczej ku badaniom psychogenetycz- nym, dzięki którym — jak się spodziewano — będzie można osiągnąć pełne zrozumienie swoi­stych form życia ludzkiego. Badania te zmierzały zrazu do analizy „na­turalnego” wyposażenia człowieka w określone „instynkty”. Wskazywano — najczęściej w po­równaniu ze zwierzętami — jak podstawowe kierunki dążeń ludzkich były zakorzenione w samej naturze człowieka stworzonej przez przy­rodę i jak manifestowały się one — podobnie jak u zwierząt — bez udziału woli i świadomo­ści. Odsłonięcie tych potężnych i ukrytych sił wydawało się wielkim sukcesem ewolucjoni- stycznej teorii człowieka i kultury, zwłaszcza w zestawieniu z racjonalistyczną, oświeceniową koncepcją człowieka jako stworzenia, które się kieruje rozumem.

Witaj na moim blogu o edukacji! Serwis poświęcony jest wiedzy i edukacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych popularnonaukowych artykułów. Prowadzenie bloga to moja pasja dlatego przykładam się do tego i każdy artykuł starannie opracowuje. Jeśli podobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do likowania na fb i komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)