KIERUNKI ROZWAŻAŃ

Oba te kierunki rozważań — antropologii kulturalnej i idealistycznej teorii kultury — były oczywiście przedmiotem ostrej krytyki. Nie wydawało się słuszne absolutyzowanie kul­tury, czyniące z niej rzeczywistość autonomicz­ną. Nie wydawało się słuszne zejście z tej me­todologicznej drogi, na której kultura miała być wyjaśniona przez odwołanie się do czło­wieka, i wstąpienie na drogę obiecującą wyja­śnianie człowieka przez odwołanie się do kul­tury. Wskazywano w tej krytyce, iż kultura jest zawsze rzeczywistością wtórną w stosunku do tej rzeczywistości, w której upływa mate­rialne i społeczne życie ludzi; wskazywano, iż nie ma ona siwej własnej historii, ponieważ jest zawsze tylko refleksem historii „prawdziwego” życia ludzi, to znaczy ich pracy i działalności społecznej.

Witaj na moim blogu o edukacji! Serwis poświęcony jest wiedzy i edukacji! Znajdziesz tutaj wiele ciekawych popularnonaukowych artykułów. Prowadzenie bloga to moja pasja dlatego przykładam się do tego i każdy artykuł starannie opracowuje. Jeśli podobają Ci się treści jakie tutaj zamieszczam to zapraszam do likowania na fb i komentowania!

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Wszelkie prawa zastrzeżone (C)